måndag 31 januari 2011

Rosa kaos

Vad gör man av alla de där små prylarna som bara ligger och skräpar hemma? Trasiga nyckelringar, udda pärlor, spelpjäser och trasiga smycken allierar sig i högar. Men jag har gjort ett system med högar med små prylar i olika färger. Den rosa högen blev stor först och av alla små onödiga prylar som var och en för sig känns lite halvtråkig så monterade jag ett rosa kaosarmband. Det blev mycket roligare. Tricket är att ha en grov kedja och att sätta fast så många prylar som möjligt så att det myllrar, skramlar och tar massor av plats.
Min plan är att det ska komma fler kaosarmband. Grönt, gult, blått, lila, vitt, svart, rött, orange.
Det bästa är att de här armbanden växer fram under ganska lång tid. Trasiga prylar, loppisfynd och saker från marken kommer sällan till mig på en gång, utan det krävs tålamod. Och jag gillar att det får ligga till sig. Innan såg jag nog mer den där viloperioden för prylar som ett nederlag, som brist på fantasi och beslutsamhet. Men jag tycker att det går lättare att se att det handlar om en process och att känna efter långsamt. Och att våga ta även rosa plasthästars position på en silverkedja på allvar. För att för mig spelar det faktiskt roll.

2 kommentarer:

Tall-Maja sa...

ÄLSKAR! Gud så fint :D

majjsan sa...

Tusen tack. Vad glad jag blir!