fredag 4 december 2009

Arbete

Arbete är inte nödvändigtvis en daglig fröjd.
Ingenting är kul alla dagar.
Men jag är så sjukt glad (till och med tacksam) för att jag har ett jobb att gå till. Inte lika kul att minst åtta timmar dagligen klia sig i håret, svettas, pressa fram formuleringar, ringa, planera, gruva sig, köra, svettas mer och allt det där som det innebär att arbeta.
Men just att ha ett jobb att gå till är så skönt. Mitt skrivbord med pennor, kaffefläckar, gem och uråldriga pressmeddelanden väntar så tålmodigt på att jag ska umgås med dem.
Den dåliga belysningen, den usla kaffebryggaren och toapappret som är slut är bagateller. Jag är bara så glad att ha ett jobb att gå till.
Även om det inte blir så mycket producerat alla dagar. Även om det inte är så roligt.
Hur tragiskt det än låter så ger det mitt liv en liten portion mening.
Och det uppskattar jag.

Inga kommentarer: