fredag 8 juni 2012

Fortsättning på livet

Jag har haft en stund av låg bloggfrekvens igen. Det beror som vanligt på två saker.
1. Dåligt självförtroende, som i sin tur är relaterat till sak 2.
2. Stress, alldeles för mycket att tänka på.

Möbius har avlidit. Min och Jonas drygt två år gamla råtta hittades en morgon död i sin bur efter en längre tids sjukdom. Han avled stilla i sitt hem.
Det spelar ingen roll. Jag vet att råttor dör efter kort människotid och att nedsatt lungfunktion och långtida medicinering är en fullgod anledning att dö. Det hjälper inte mig. Jag blir precis lika ledsen ändå. Nu är han begravd utanför Veberöd tillsammans med sin bror Trollet som dog för ett ... par månader sedan. 
Må de vila i frid.

Sedan dess har arbete, yoga och hets-kontemplation varit mina huvudsakliga sysselsättningar. Men nu har jag, Jonas och mamma, pappa, syster och pojkvän kommit till Bayern för den första familjesemestern sedan jag var barn.
Det är spännande på många sätt. Framförallt på sättet att allt är så otroligt annorlunda här. Alla gardiner är i vit spets, alla är ordentliga och vi framstår som bröliga och hödljudda på alla restauranger.
Men alp-miljön är som hämtad ur vilken gammal saga som helst. Det är ohyggligt vackert och jag går runt och tittar på sjöar, smyger på paddor, grodor, ödlor, ekorrar, möss och fåglar, dricker öl och somnar i bilen.

Bildbevis kommer så snart jag finner kraft.

Inga kommentarer: