måndag 5 september 2011

Om utmaningar

I smyg gillar jag så kallade utmaningar. Jag vill veta var gränserna sitter, hur de ser ut och i vilken utsträckning jag kan bli bekant och kanske vän med dem.
Utmaningarna väljer jag inte utifrån någon regelbok utan det är magkänslan som styr, hoppas jag i alla fall.

Det kan vara att läsa egenskriven poesi på skolavslutningen (skönt att ha det gjort), hänga i tio köttkrokar och sväva endast förankrad i min egen hud, komma med i tävlingsgruppen i kickboxning, våga hålla en föreläsning mot rasism, prova på att åka slalom, springa ett halvmaraton, testa att göra en scarification... Det är några av de företeelser som jag provat.
För det mesta vill jag vidare när jag provat en sak. Och så är det även nu.
Idag börjar träningen inför Berlin maraton 2013! Nu ska det in massor av luft under vingarna och jag ska våga.

Inga kommentarer: