tisdag 21 september 2010

Katt

Rosa katt med glittrande sten.

Det är inte så mycket avancerat pysslande just nu. Men det gör inte så mycket. Jag är glad att det finns ett flöde, även om inte allt blir perfekt. Men jag antar att det också är en träningssak. En träning i att våga låta bli att försöka vara perfekt. Eller att försöka vara över huvud taget.
En plågsam övning i att bara vara.

Idag är en sådan där dag då världen känns oändligt kall och taggig.
Alla bilarna i trafiken vägrar att släppa in mig i sina filer. Alla andra ska först fram och de kastar sig ut på motorvägar och rondeller utan en tanke på andra.
Alla backspeglar och sidospeglar verkar svartmålade eller ignorerade. En sådan dag som jag känner mig rädd att existera. Märgfrusen.
Det är en sådan dag då vinden personligen rycker tag i mig och kyler ned mig.
Jag känner mig alldeles för skör för att finnas till.
Men det går över.
Allt går över.

Inga kommentarer: