onsdag 5 december 2012

Ben från skata

Ibland är det faktiskt dumt att krångla till saker. Jag är ganska bra på att göra saker mer komplicerade än nödvändigt. Det har jag inte gjort här. Och det tycker jag faktiskt lyckades. Ett litet ben från en skata som min mor hittat lades i en liten flaska med kork. Jag har limmat ihop och satt ståltråd och hampasnöre runt. Perfekt när man vill ha ett ömtåligt litet ben med sig.

Skata är det djur, förutom råttor som inspirerar och fascinerar mig mest. De dyker upp i mina drömmar och när jag går till jobbet eller ska göra något jobbigt eller svårt så dyker de upp, sitter och tittar på mig, tjattrar och flyger runt. Under sommaren och hösten har jag hittat en ung skata som jag träffar nästan dagligen. Den hittar på olika hyss när jag går förbi dess revir på väg till jobbet. Om nu skator har revir, men något slags hang sound har de ju. Den här skatan ingjuter hopp och leenden ganska ofta.

Inga kommentarer: