torsdag 5 maj 2011

Tarot

Till helgen ska jag hälsa på min kära syster i Göteborg. Det blir zombiefest och säkert alldeles underbart. Jag har letat sminkinspiration och klurat på hur jag ska gå till väga för att göra det allra bästa fejkblodet hela veckan. I mitt sökande efter zombiepassande smink i flyttkartongerna i mitt nya hem så hittade jag ett tarotkort. Stjärnan.
Jag har aldrig hållit på med tarot. Jag äger ingen tarotkortlek och kan inte minnas hur det kortet hamnat i min ägo. Men mitt bland mina saker låg det i alla fall där. Fint, välbevarat och lite uppfodrande tittade kortet på mig.
Jag har försökt hitta tolkningar och förklaringar på nätet. Jag har försökt att meditera med utgångspunkt i kortet. Men det enda jag kommit fram till är ryggskott…

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick en tarotläsning nyss och det var det sjukaste läskigaste och verkligaste jag varit med om.
Glad att du svarade :)
fina. förlåt,
/Elin

Sofia sa...

Stjärnan - att vara sin egen ledstjärna - kanske - att våga drömma fram sin verklighet även om den är overklig för andra. Att utstråla det man vill ,men inte nödvändigtvis det andra förväntar sig - kanske - lämna ett jordiskt perspektiv för ett större, men fortfarande älska jorden - eller ngt snarlikt ... men egna tolkningar är alltid dom bästa

majjsan sa...

Tusen tack Sofia! Det växer fram något ur detta!

Elin. Vad spännande att du också varit på korten precis... Vilken slump, eller inte...

Kramar till er båda!