fredag 15 maj 2009

Pinsamt

Jag tog det lugnt igår, med tanke på att det är fredag och att jag så klart vill vara pigg till helgen. Det ska jag aldrig göra om.
Då jag vaknade i morse hade jag ont i ryggen. Jag intalade mig att det skulle gå över. Det gjorde det inte.

Det blir bara värre och värre.
Jag kan knappt föreställa mig något mer pinsamt än att ha ryggont och jobba som sjukgymnast. Så himla dåligt. Jag har gått runt som en stel zombie hela dagen och med ett krampaktigt leende bjudit på goda råd om hur man bäst ska röra på sig.
Och jag rör på mig så det är liksom inte det. Men ändå har jag ont. Fruktansvärt ont. Jag tar mig knappt upp från sittande till stående.
Hujeda mig.

Nu har jag kurerat mig med smärtstillande kräm och ett par glas vin.
För att vara säker på att det tar.

1 kommentar:

Elli sa...

Aaaaaj fy bubblan för ont. Hoppas att din rygg i läsande stund har bestämt sig för att bättra på sig. Hjälpte vin? På tal om alkohol... du kommer väl nästa lördag (23/5) på Mecca-homecoming-go-away-birthday-ferren? Hasselgatan 17, typ vid 20.00 eller nåt.. (jag vet inte) Ja ja ja!! det blir kul :) hoppas vi ses då. massa kram