måndag 25 oktober 2010

Presenter till mig själv

Presenter är något av det bästa som finns. Den här sköldpaddan fick jag av min syster för några veckor sedan. Den låg på en bortglömd hylla på en bortglömd loppis.
De bästa presenterna är ofta de som inte kostar så mycket. Eller som inte kostar något alls. De gåvor som bara ligger vackert på marken, i vattenbrynet eller i en glänta, som ett höstlöv, en fin sten eller ett ekollon. Min starka samlarpersonlighet är bra på att belöna mig med massor av sådana presenter.
Det befriande att inte vara beroende av pengar, utan det handlar om blicken. Som när den här sköldpaddan fångade min systers uppmärksamhet.
Den är gammal, solblekt och påminner litet om Morla i den första Den oändliga historien-filmen. Det är fortfarande en av världens finaste filmer.Och då kan det bara vara perfekt.

Inga kommentarer: