fredag 22 oktober 2010

En stund av tacksamhet

Jag tror inte att det är bara för att det är fredag och för att solen skiner. Det är något mer än summan av omständigheterna, tillfälligheterna och förgängligheterna. Världen är litet glittrigare idag. Världen tindrar och skiner.
Då jag inte har bråttom så går det faktiskt att se att vattendropparna i tvättfatet glittrar. De glittrar som is och kristall.
Något är det. Något som gör världen litet mer sprakande.
Jag är tacksam över att få uppleva det. Och att ha förmågan att känna det.
Ibland känner jag tacksamhet över min migrän för att den tvingar mig att stanna upp och att ta hand om mig själv. Hur opraktiskt och tråkigt det än må vara där inne i huvudvärkens brännande klor så är den där av en anledning. En bra anledning.
Andra saker som jag är tacksam för är
skogen
att det är ljust Jonas
min kreativitet
alla snälla människor runt mig

Inga kommentarer: