måndag 14 februari 2011

Kaffe och ett elakt litet troll

Hårt arbete. Det är mycket av den varan just nu. Och då är det inte bara hårt arbete som kräver kaffe.
Utan hårt arbete för att närma mig mina mål. Och mina mål handlar om mer än överlevnad. Jag vill mer än att bara jobba, äta, sova och till synes leva.
Jag vill leva på riktigt. Jag vill känna att jag hinner känna efter. Och det är ett hårt arbete. Det är svårt att tycka att det är okej att skamlöst sträcka ut sig på soffan och vara alldeles onödig. Det är svårt att göra det utan dåligt samvete. Det finns alltid ett surt litet troll där på axeln som tycker att jag borde diska mer, producera mer, se vettiga filmer och vara duktig. Men att bara vara och att låta kropp och hjärna vila är en kamp. Det är ett hårt, mycket hårt arbete med det där lilla elaka trollet.
Men jag ger inte upp. Jag fortsätter att bråka, för jag vill inte ha dåligt samvete för att jag finns och vill leva.

Inga kommentarer: