måndag 28 februari 2011

Att städa med skräp

Jag har som jag tidigare beskrivit svårt att göra mig av med saker. Saker gillar mig och jag gillar saker. Men det innebär inte att saker gillar att ligga i lådor och ha tråkigt. Ett sätt att städa upp och sortera kan vara att ta hundra små saker och limma fast dem på en vanlig blomkruka. Sedan kan spretigheten förvandlas till enhet genom att spraya rubbet i silver. Man kan spraya i annan färg också säkert, men jag gillar silver. Jag har använt limpistol och vanlig silversprayfärg.Jubileumsmynt från 1939, plastspindla, misslyckade pysselförsök som samvetet inte vill kasta och fåfängan inte vill använda får här en plats. Små leksaker, trasiga glaskulor, nyckelringar och allt sånt där som ligger kvar längst ned i fyndlådorna blir här juveler. Och krukan passar jättebra i fönstret också.

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Va fiiint det blev!

majjsan sa...

Tack! Så glad jag blir!
Tack!!!