onsdag 21 april 2010

Vem kunde tro att jag skulle trivas i ett kök?

En kreativ avart i mitt stundtals fnösketorra svenssonliv är att jag börjat experimentera i köket. Börjat är kanske lögn. Jag har fortsatt. Men jag har börjat tycka att det är roligt.

Jag känner största förnöjsamhet då jordgubbar, apelsiner, kiwi och nyponpulver smälter samman i min mixer.

Jag känner mig kreativ och ibland snudd på lycklig då jag blötlägger linfrön, groddar bockhornsklöverfrö, alfaalfa och vete.
I brist på tid till att tova ull och bli ett med superlimmet så kan jag åtminstone pilla med ekologisk babyspenat.
Dessutom blir jag väldigt mycket mindre trött av råa frukter, grönsaker och nötter.
Mina ätbara kreationer blir faktiskt inte så äckliga som de blev tidigare. Kryddningar, råvaror och vågade blandningar har blivit bättre. Det kan vara så att övning ger färdighet. Inte för att jag är perfekt, men det är bättre.
Det är en enorm frihet.

Inga kommentarer: