fredag 23 april 2010

En kamp mot klockan och sen mot stressen

Jag har inga ambitioner om någon modeblogg, men det här armbandet är bland det bästa jag sett på länge. Hittades här. Inspirationssurfande är ett livselixir i en klockstyrd tillvaro.
Igår glömde jag bort vägen till Coop. Det kändes som ett jättedåligt tecken. Snart börjar helgen och det kan verkligen bli bra. Den här helgen ska jag bara tova ull, böja ståltråd och kanske städa litet.
Det är verkligen en tröttsam kamp mot att inte stressa upp mig. Jag är så bra på att stressa upp mig. Jag är nog expert på det, trots att jag hela tiden förespråkar motsatsen. Jag tycker att man ska andas, bara vara och ge sig tid. Jag tycker om att träna yoga, meditera, bara vara, äta frukost långsamt, bara sitta och låta tankar komma och gå. Men när adrenalin och kortisol pumpas ut så blir alla övertygelser bara tomma ord. Det är så lätt att säga! Jag skäms för att det är så. Jag skäms för att jag är så stressad.
Men jag fortsätter att tjata på mig själv.
Allt går över

Inga kommentarer: