tisdag 6 oktober 2009

Jag och mina söta djurvänner



Det är svårt att träna på det lucida drömmandet. Men jag försöker.
På dagarna tränar jag med att kolla på klockan flera gånger och påminna mig hur det är då jag inte drömmer.
Sedan måste sömnen vara rätt. Jag får inte vara för trött eller stressad, utan det måste vara helgsömn eller siesta för att det ska funka som bäst.
Under den senaste drömmen befann jag mig på en grön fin gräsmatta och allt var frid och fröjd. Jag var omgiven med massor av olika söta djur. Chinchillor, vesslor, kattungar, sjusovare, olika typer av möss och fluffiga kaniner. Det kunde inte bli bättre.
Det var för bra för att vara sant, tänkte jag. Och insåg att jag måste drömma.
Jag gjorde en reality check genom att titta på min hand. Där hade jag två svarta kattungar. Sedan kollade jag bort, för att sedan titta igen och se om något förändrats. Och det hade det. Där var nu två orange kattungar. Ett bevis på mitt drömmande.
Jag fick fatt i en vessla, eller en mård. Ett sött mårdliknande djur satt snällt i min hand och jag fick klappa den hur mycket jag ville och den berättade om universums sanningar.
Sedan vaknade jag.
Jag minns tyvärr bara hur mjuk och söt den var och glömde universums sanningar...
Och jag kan inte ta mig ur den situation som jag befinner mig i. Jag har inte lärt mig hur jag byter miljö. Det är som att jag kan göra vad som helst i en given dimension, men jag kan inte ta mig vidare. Jag vet inte om jag är rädd, eller för oerfaren.
Men det kommer väl.
Jag är ofta sugen på att drömma.

Inga kommentarer: