söndag 11 oktober 2009

Ett löfte till en kräfta

Djuren talar. De talar allt oftare till mig, eller så har jag blivit bättre på att lyssna. Oavsett hur det ligger till så är jag tacksam för de visdomar som kommer till mig.
Då jag var ute i skogen tidigare idag stirrade jag ned i en sjö och såg en kräfta titta fram. Den kröp fram och lade klorna på en sten och lät mig ta en bild på den.
Sedan kröp den raskt tillbaka och gömde sig igen. Den hade kunnat gömma sig direkt, men den kröp upp för att säga hej. För att dela med sig av sin visdom till mig.

För något år sedan fick jag Solögas bok "Djurens språk" av en kompis till mamma. Och den har verkligen kommit till användning många gånger.
Om kräftan säger Solöga så här:
"Var beredd att fullfölja dina kreativa mål. Anden förmedlar sin visdom genom din kreativitet, så låt din kreativitet visa dig vägen. Din gåva är att nå framgång genom din egen kreativitet"

Jag kunde inte fått en gladare injektion. Ett tecken på att min magkänsla är äkta och att lita på. Att jag inte behöver damma, uppföra mig, lägga mig tillrätta, putsa och klämma in mig i någon form. Utan att jag ska utveckla det som är jag.
Tack.
Jag lovar att inte göra kräftan besviken.

2 kommentarer:

Ellinor sa...

ÅH! Va roligt! Fin bild oxå.

majjsan sa...

Tack. Det är verkligen fint när man känner att djur talar till en. Och den där sagolika känslan av att "jag fattar".
Tack!!!