söndag 11 oktober 2009

Bananer flyter

Livet blir roligare, mer meningsfullt och luften blir friskare och andetagen enklare då jag kommer ut i skogen och får leka. Idag tog jag reda på om bananer flyter. Och visst flyter bananer då jag lägger dem i en kall, brun och skånsk sjö.
Experimentera.
Kravlöst som för tjugo år sedan.
När man är 27 ska jag vara duktig, producera och prestera. Jobba sig uppför en karriärstege, tänka på hus, avla barn och spara pengar. Det är inte roligt. Inte intressant. Inte kreativt.
Jag vill leka. Jag vill ha roligt.
Min plan är att maximera roligheten. Och det går att kalla oansvarsfullt. Och det går att strunta i vad man kallar det.
Och visst önskar jag mig ett par galonbyxor i storlek 36 istället för att benvärmarna droppar av brunt vatten och närgången jord.
Men det är värt all lera, jordiga lår och sneda blickar för att få leka.

Inga kommentarer: