söndag 7 april 2013

Det är lätt att bli alltför ivrig

Jag har lätt att stressa upp mig över minsta småsak och när det är stora saker på gång blir jag garanterat stressad ich nervös. Till exempel som med marknaden i Kristianstad. Ett par dagar innan min personliga marknadspremiär så tänkte jag göra en ny kollektion av smycken. Den här gången med miniflaskor med olika magiska och drömska innehåll. För att göra det hela lite mindre skört så hällde jag på en tvåkomponentsplast och det hela såg bara så himla härligt ut. Jag var nöjd, lycklig och kände mig oerhört händig.
Till dagen efter. Då inser jag att det är något fel med plasten. Den stelnar inte!
Jag har följt alla instruktioner och jobbar ofta med den här typen av material. Men det spelar visst ingen roll, för jag har ändå förstört rosenknoppar, insektsvingar och kanske även en tunga från en glada... Det gäller helt enkelt att inte bli för ivrig...

Men marknaden då?
Jag överlevde. Folk var oerhört trevliga och det var väldigt roligt att träffa så mycket nyfikna människor. Jag går stärkt ur detta.



Inga kommentarer: