tisdag 9 oktober 2012

Livet är som en sovsäck

Det är som en sovsäck. Livet alltså.

Ja, först kryper man ned i den och det känns varmt och gott. Sedan går tiden åt sitt håll och jag ligger kvar i den mysiga sovsäcken.

Men där någonstans, medan tiden fortsätter att taktfast gå sin väg så händer något. Sovsäcken börjar sovsäcken kännas trång. Och därefter börjar den smälta. Det är då det blir jobbigt. Det tar ungefär tre år för min livs-cykel-sovsäck att smälta. Det gäller det mesta, boende, livsväg och framför allt jobb. Vissa kanske skulle kalla det rastlöshet, oförmåga till anpassning eller något annat.
För mig handlar det om utveckling. Bra eller dålig vet jag inte. Men mina tre sovsäcksår är nu passerade.
Det bränner på huden och jag får svårt att andas. Jag måste bort.

Inga kommentarer: