tisdag 6 juli 2010

Krympplastkråka

Krympplast är tidsödande. Jag hittade några finfina silhuetter på nätet som jag skrev ut. Jag lade dem på svart krympplast och skar ut med skalpell. Det tog många timmar och fingrarna domnade litet. Den här kråkan blev rätt så bra. Den är ca fyra centimeter hög.Kattflickan blev inte fullt så bra. Jag behöver fila till kanterna litet. Och så ska hon få en kedja att hänga i.Längst tid att göra tog HP Lovecraft. Tyvärr blev han helt förvriden till nästintill oigenkännlighet i ugnen. Det kändes litet ironiskt, men jag blev ändå besviken eftersom jag verkligen ansträngt mig. Det var synd för motivet var verkligen perfekt innan han blev galen i ugnsvärmen. Men jag visar resultatet trots sin bristande perfektion.
Fler krympplastkreationer kommer så snart som möjligt.

Inga kommentarer: