torsdag 1 juli 2010

Berlin i bilder

Det finns sjukt mycket kul att se i Berlin. Ögonen blir inte lika snabbt trötta som fötterna. Och då det var över 30 grader varmt så hade åtminstone jag begränsat med spring i benen.Jag gillade verkligen att någon satt upp små träkrukor, blomsterholkar litet varstans i stan med blommor. Det såg himla trevligt ut. Men på det stora hela så är Berlin en väldigt lummig och grön stad. Det borde verkligen fler städer ta efter. Det blir en helt annan stämning. Femfiliga motorvägar känns inte lika påtagliga eller anstötliga då det växer en hel allé av stora vackra träd längs trottoarerna. Jag blir lycklig av det gröna. Obligatoriskt fika.Obligatorisk tursitbild. Orkade inte kolla på hälften så mycket som jag tänkt då det var för varmt. Men jag har lovat Berlin att snart komma och hälsa på igen.Mer turisthets...Skyltfönster med näpen uggla. Kan ej motstås.Fotbollsfeber rådde i landet. Till och med äggen var målade... På midsommardagen var vi på E-tropolis, en endagsfestival.KMFDM var faktiskt riktigt bra. Det var DAF också.Den nya given på synthstället verkar vara träskor i lack! Inte helt i min smak...

Inga kommentarer: