tisdag 13 januari 2009

Hög på diesel

Utan kramper och hjärtklappning blir livet tråkigt.

Jag körde bil till Svalöv alldeles själv. I en dieselbil med företagslogga på. Jag var sjukt nervös. Jag får boka tvätt-tid varje dag om jag ska fortsätta svettas så här mycket varje gång jag sätter mig framför ratten.
Men det gick bra, även om jag inte kört dieselbil innan, iallafall inte någon som tillverkats efter 1975.
Jag körde fel och hamnade i Torrlösa två gånger, men det gjorde inget. Ingen dog på grund av mig och det var en mäktig känsla. Jag till och med parkerade rakt och snyggt vid Ica Gunnarssons i Svalöv.
När jag nu får betalt för att köra känns det litet som att körkortet börjar betala tillbaka sig själv. Och det är ju positivt.
Nu har kampen mot nervositeten börjat.

1 kommentar:

Elli sa...

Ja den där nervositeten är BAJS! Jag sitter här o borde ringa till HD och ordfront osv för att sälja rep från WSF, men jag VILL INTE...uuuuuuh! vill svepa ett par caipirinhas innan.

lycka till på nya jobbet. krams