tisdag 16 december 2008

Mitt livs dyraste eftermiddag

Den kostade 1700 svenska kronor och stavades halkbana. Eller riskutbildning som det heter nuförtiden. Och det var faktiskt riktigt roligt.
Hädanefter kommer jag alltid komma ihåg att sätta upp en fot i taket då jag voltar med bilen och hamnar uppochned för att inte bryta nacken och tvingas spendera återstoden av mitt liv i rullstol eller inte alls.
Det går sjukt snabbt och jag får sladd även i 35km/h. Effektivt och roligt. Men dyrt.

Dagens andra stora förlust är inte av ekonomisk natur. Det är en upplevelsemiss. Jag missade jordbävningen i Skåne. Det är inte varje dag ett jordskalv väljer att placera sitt epicentrum 10km från Ystad och att Sulan och Flemming vaknar av att hela världen skakar. Inne i Malmö. Och jag missar det. Med hundra mil.
Jag saknar ord för att uttrycka min besvikelse.

2 kommentarer:

Elli sa...

My good, en jordbavning i skane land! se det ar FARLIGT i sverige! Sjalv sitter man har pa andra sidan atlanten i jordbavningarnas epicentrum och lyckas sova igenom varenda skak ;)heh.. Gott att halkan gick bra, och ja, det e makta skoj men makta dyrt. Take care o god jul! kram

T sa...

Förresten, har ni haft fler frilans-inspirationsträffar? Jag är gärna med, hör av er om det är tänkt bli fler.. kram Tove