tisdag 1 mars 2011

Sältand på röd tråd

Här är en väldigt skör sältand som jag hittat på en strand. Jag ville gärna använda den till något, men var rädd att den skulle gå sönder. Så jag har hällt epoxiharts i en form och pillat ned tanden. Sedan har den fått torka och jag har putsat kanterna och ytorna noga. Sedan har jag satt ihop en kedja av två sorters glaspärlor. En matt och en blank sort.
Dock får man inte sälja eller köpa halsbandet eftersom det innehåller sälprodukter och det är från och med årsskiftet 2010/2011 förbjudet att handla med sälprodukter. Men jag tror att jag kan få ha det här halsbandet i fred.

3 kommentarer:

Moa - En magisk purt... sa...

Hej! Och tack så hemskt mycket för ditt tips. Jag ringde till dem och de ska ringa tillbaka imorgon till mig. Tror du att du skulle kunna skicka ditt namn? Elller adressen till lägenheten? Så har jag lite mer att komma med! Jag har mailadress: fem_meter@hotmail.com¨

Än, en gång tack! Det är skönt att känna att det i alla fall finns lite hopp, även om jag antagligen inte får den.

Ha det bra och hoppas ni får det fint i er nya bostad! Puss och kram!

Moa - En magisk purt... sa...

Hej hopp fina du! Jag mailade dig precis!

Och gud vad fint halsband! Det ser ut som en isbit med något mycket hemligt i!

Kram!

majjsan sa...

Det finns alltid hopp! Men det känns inte alltid så, fast jag tror att det ändå alltid finns.

Tusen tack. Jag var först lite skeptisk till att plasten såg lite dimmig ut, men nu när du refererar till is så hamnar saken i ett annat ljus.
:)